Σύνδεση με το Δικτυακό Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Network Institute of Educational Technology με το ekpaidefsi-learningdifficulties για μαθησιακές δυσκολίες και με το ekpaidefsi-autism για Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Αυτισμός , Asperger) (P.D.D., Pervasive Developmental Disorders) , καθώς και με το ekpaidefsi-childrengames για ασκήσεις μνήμης με εκπαιδευτικά παιχνίδια. Doctoranytime/Xintaras , xintaras researcher in educational neuroscience . Το κανάλι μας : xintaras channel .
Συνέντευξη του Σταύρου Ξηντάρα ψυχαναλυτή εκπαίδευσης στα κανάλια High TV , city tv και ΕΡΤ , στην εκπομπή Ιατρικά νέα με θέμα Μαθησιακές δυσκολίες. Επιμέλεια άρθρων του Σταύρου Ξηντάρα ψυχαναλυτή εκπαίδευσης στην ειδική παιδαγωγική με θέμα : Μαθησιακές διαταραχές , Πότε και γιατί πρέπει ο γονιός να πάει στον ειδικό παιδαγωγό / ψυχοπαιδαγωγό ; , Εκπαιδευτική ρομποτική και ειδική αγωγή στο Ιατρικό blog doctoranytime.
Επιμέλεια άρθρων πάνω στην Αθλητική ψυχολογία και όχι μόνο στην Krav Maga Science όπως : Ψυχοκινητική Ανάπτυξη και Spochan , Αυτοπεποίθηση και Αυτοάμυνα , Πολεμικές Τέχνες και Γνωστικές Δεξιότητες , Θεραπεία μέσω των Πολεμικών Τεχνών , Τεχνολογία και Πολεμικές Τέχνες , Οι πολεμικές τέχνες και άνοια κτλ.
Σταύρος Ξηντάρας Ψυχαναλυτής Εκπαίδευσης & Γιάννης Δάρρας στην εκπομπή Reservoir του Δεύτερου Προγράμματος της ΕΡΤ σε παρουσίαση νέων διακεκριμένων επιστημόνων, με θέμα την εφαρμογή για ipad για παιδιά με διαταραχές λόγου -Ακουστικό Αρχείο. Aναφορά σε πάνω απο 300 ειδησεογραφικά διαδικτυακά κέντρα Ελληνικά και Διεθνή.
Επιμέλεια βιβλίων και της ηλεκτρονικής έκδοσης του περιοδικού υγεία.
Νέο : Διεθνή πιστοποίηση στην Εκπαιδευτική ρομποτική LEGO Education Academy / Denmark για πρώτη φορά για 12 Έλληνες με έναν από αυτούς τον Σταύρο Ξηντάρα.
- Μετεκπαίδευση & Διεθνή πιστοποίηση στην Διαστημική ρομποτική που πραγματοποιήθηκε στην esa European Space Agency στο Βέλγιο.
- Ένταξη του Σταύρου Ξηντάρα στην ομάδα των educator/programmer του MIT.
- Ανάπτυξη βάσεων δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη για εκπαιδευτικές και ιατρικές εφαρμογές.
- Ευχαριστήριο μήνυμα απο την Google για την συνολική προσφορά του Προέδρου Σταύρου Ξηντάρα.
- Διεθνή πιστοποίηση σαν Instructor στο Spochan , απονομή από τον ίδιο τον Γενικό Γραμματέα της International Sports Chanbara Association from Japan.
- Συνεργασία σαν ειδικός σύμβουλος με την Krav Maga Science.
- Αναλαμβάνω επίσημα την προπονητική και ψυχολογική υποστήριξη της Ελληνικής ομάδας που θα συμμετάσχει στο 44ο παγκόσμιο πρωτάθλημα Spochan που διεξάγεται στο Τόκιο.
Δημιουργία του spochan institute.

Department of research and review of applications in education and medicine.

Department of research / robophychologist

Προδιαγνωστική αξιολόγηση μαθησιακών διαταραχών Project 1na:Η βάση δεδομένων δημιουργήθηκε από το Δικτυακό Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας NIET με πρόεδρο τον Σταύρο Ξηντάρα Ψυχαναλυτή Εκπαίδευσης με σκοπό να βοηθήσει εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών που υποψιάζονται ότι έχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Δεν είναι διαγνωστικό Τεστ , αλλά είναι βοηθητικό εργαλείο ώστε να καταλάβει ο ενδιαφερόμενος , εκπαιδευτικός ή γονέας εάν πρέπει να απευθυνθεί σε ειδικό για περαιτέρω αξιολόγηση και διάγνωση.
Είναι για διαφορετικές ηλικίες μαθητών από νηπιαγωγείο έως Στ δημοτικού με αντίστοιχες μαθησιακές δυσκολίες.
Η χρήση της βάσης είναι δωρεάν. Η απάντηση θα δίνεται εντός ολίγων ημερών.


NEO - Πρόγραμμα Ενίσχυσης Μνήμης

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Ενίσχυση νοητικών λειτουργιών (μνήμης - συγκέντρωσης κ.τ.λ.) για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με υποστηρικτική τεχνολογία αποκλειστικά εκπαιδευτικού χαρακτήρα , πραγματοποιούνται κατ΄οίκον απο τον Σταύρο Ξηντάρα Ψυχαναλυτή Εκπαίδευσης . Σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες ψυχικής υγείας , ιατρούς , εκπαιδευτικούς κτλ.
Οι περιοχές εξυπηρέτησης : Ν. Σμύρνη , Καλλιθέα , Μοσχάτο , Π. Φάληρο , Δάφνη , Νέο Κόσμο , Κέντρο Αθηνών , Κολωνάκι , Υμηττό , Ελληνικό , Αργυρούπολη , Ηλιούπολη , Γλυφάδα .

Τηλ. Επικοινωνίας : 210 9704490 , Κιν: 6944664586 , Ώρες επικοινωνίας : 17:00 - 21:00

ΝΕΟ ! Εφαρμογή για ενίσχυση νοητικών λειτουργιών για ενήλικες με Alzheimer. Ο Σταύρος Ξηντάρας Ψυχαναλυτής Εκπαίδευσης ειδικός Ιατρικής Ψυχολογίας έχει δημιουργήσει μια βάση δεδομένων πολυμέσων (Database multimedia) που λειτουργεί σε ipad.
Είναι ένα αποκλειστικά εκπαιδευτικό πρόγραμμα υποστηρικτικής τεχνολογίας.
Η εφαρμογή διαθέτει πολλές διαδραστικές ασκήσεις ενίσχυσης νοητικών λειτουργιών (μνήμης, συγκέντρωσης, αντίληψης κ.τ.λ.) Το όλο πρόγραμμα εκπαίδευσης είναι στα Ελληνικά. Ένα επίσης μεγάλο πλεονέκτημα του είναι η εν δυνάμει ενσωμάτωση προσωπικών δεδομένων και πληροφοριών του ενήλικα με προβλήματα άνοιας στην εφαρμογή και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ιατρική εφαρμογή ενισχύει την ήδη υπάρχουσα ιατροφαρμακευτική αγωγή. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται κατ'οίκον. Σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες ψυχικής υγείας - ιατρούς κ.τ.λ.
Σημείωση: Δεν απαιτείται ειδικός εξοπλισμός (ipad ή Η/Υ) από τους ενδιαφερόμενους καθώς στις συνεδρίες χρησιμοποιείται ο εξοπλισμός του εκπαιδευτή (Σ. Ξηντάρας).

Εφαρμογές ανάπτυξης ακουστικής μνήμης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με χρήση iPad & H/Υ

Εφαρμογές ανάπτυξης ακουστικής μνήμης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με χρήση iPad & H/Υ, από τον ψυχοπαιδαγωγό - Ψυχαναλυτή Εκπαίδευσης Σταύρο Ξηντάρα, μέλος του δικτύου "Specials" του NOESI.gr.

NEO! Ο Σταύρος Ξηντάρας Ψυχαναλυτής Εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει μια βάση δεδομένων , στο πλαίσιο εφαρμογών (ειδικού λογισμικού) που βοηθά στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα ακουστικής μνήμης που τους δυσκολεύει να θυμούνται ή να συγκεντρώνονται. Η βάση δεδομένων έχει ήχους καθώς και ειδικές ασκήσεις ακουστικής μνήμης. Η μέθοδος στηρίζεται σε προγράμματα υψηλής τεχνολογίας χρησιμοποιώντας ακουστική Holophonics 3d sounds.

Μετά από διαφορική και αναλυτική ψυχοπαιδαγωγική αξιολόγηση του παιδιού εντοπίζονται οι περιοχές ανάπτυξης που είναι ελλειμματικές και σχετίζονται με τις λεγόμενες μαθησιακές δυσκολίες. Δημιουργείται η κατάλληλη εφαρμογή για εκπαιδευτική διορθωτική παρέμβαση, ώστε να ενισχυθούν οι δυνατότητες του μαθητή, στο να βελτιωθεί και να αντιμετωπίσει τις εκάστοτε μαθησιακές δυσκολίες.

Στόχος των εξειδικευμένων ενεργειών με την χρήση υπολογιστικών συστημάτων είναι η βελτίωση της ακουστικής και φωνητικής διόδου για καλυτέρευση της φωνολογικής ενημερότητας καθώς και της ακουστικής μνήμης του παιδιού. Με ειδικές ασκήσεις βελτιώνεται η συγκέντρωση αλλά μνήμη.

Σημείωση: Δεν απαιτείται ειδικός εξοπλισμός (iPad ή H/Y) απο τους ενδιαφερόμενους, καθώς στις συνεδρίες χρησιμοποιείται ο εξοπλισμός του εκπαιδευτή (Σ. Ξηντάρα).

Εφαρμογή για παιδιά με αυτισμό & διαταραχές λόγου στο ipad

Ο Σταύρος Ξηντάρας Ψυχαναλυτής Εκπαίδευσης, μέλος του δικτύου "Specials" του NOESI.gr, έχει δημιουργήσει μια βάση δεδομένων - στο πλαίσιο εφαρμογής (λογισμικού) που βοηθά στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα λόγου (ομιλίας). Η ελληνική βάση δεδομένων περιλαμβάνει εικόνες, σχήματα, φωτογραφίες, που αντιστοιχούν σε μία τεράστια γκάμα χρήσιμων λέξων και φράσεων, που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Ειδικές λεζάντες αναφέρουν την λέξη που αντιστοιχεί σε κάθε εικόνα. Επιλέγοντας μία σειρά εικόνων, σχηματίζονται προτάσεις, που εκφωνούνται (με αφήγηση πραγματικής ανθρώπινης φωνής) καθώς ο εκπαιδευόμενος επιλέγει της εικόνες.

Η βάση δεδομένων λειτουργεί σε iPad μέσω εφαρμογής από το App Store.

  • Η εφαρμογή, όπου εγκαθίσταται η ελληνική βάση δεδομένων, είναι διαθέσιμη για αγορά από το App Store για iPad. Σημ.: Το iPad είναι η συσκευή tablet της Apple και το App Store είναι το online κατάστημα με τις εφαρμογές (λογισμικό) που κατεβάζει ο χρήστης στη συσκευή του.
  • Η ελληνική βάση δεδομένων (εικόνες, λεζάντες, αφήγηση) που έχει κατασκευάσει ο Σταύρος Ξηντάρας διατίθεται δωρεάν από τον ίδιο προς τα μέλη του NOESI.gr, εφόσον αναλαμβάνει παράλληλα την εκπαίδευση του ατόμου στη χρήση της εφαρμογής.
  • Η εκπαίδευση στοχεύει την εξοικείωση με την εφαρμογή και όχι σε μία μακρόχρονη "θεραπευτική" συνεργασία.
  • Μόλις ολοκληρωθεί η εκπαίδευση, ο εκπαιδευόμενος και το περιβάλλον του έχουν στα χέρια τους ένα νέο εργαλείο επικοινωνίας και εκπαίδευσης στην ανάπτυξη λόγου.

Ο βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι να μπορέσει ο εκπαιδευόμενος να χρησιμοποιεί την εφαρμογή για να αναπτύξει ένα νέο κανάλι επικοινωνίας. Η εκπαίδευση μπορεί να συμπεριλαμβάνει και άλλα μέλη της οικογένειας ή θεραπευτές που έρχονται σε επαφή με τον εκπαιδευόμενο. Παράλληλα, σημαντική είναι και η δυνατότητα προσαρμογής των εικόνων (λέξεων) σε κάθε χρήστη, π.χ. με αντικείμενα ή πρόσωπα από το οικείο περιβάλλον του, που μπορούν να ενταχθούν στη βάση δεδομένων, με νέες εικόνες, λεζάντες και αφήγηση (π.χ. αντικείμενα από το σπίτι του παιδιού ή ονόματα συγγενικών προσώπων, π.χ. θείος Νίκος, γιαγιά Μαρία). Το κόστος της εκπαίδευσης καλύπτεπται μέσω "εργοσήμου" (καταβολή αμοιβής συν ΙΚΑ σε τράπεζα). Η χρήση της εφαρμογής ενδείκνυεται για ανθρώπους που έχουν προβλήμματα λόγου (ομιλίας) και επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα σε άτομα με νοητική υστέρηση, αυτισμό, εγκεφαλικά, αφασία και άλλες διαταραχές της ανάπτυξης του λόγου. Το NOESI.gr αξιολόγησε το λογισμικό σε μία πλήρη παρουσίαση της εφαρμογής και της χρήση της, σε συνάντηση με τον δημιουργό της. Με δυο λόγια, πιστεύουμε ότι ήρθε σε ελληνικά δεδομένα ένα σπουδαίο εργαλείο. Είναι απλό στη χρήση του και διαθέτει μία μεγάλη βάση δεδομένων όπου προστίθεται νέο υλικό (ακόμη και εξατομικευμένα). Βασίζεται στη χρήση εφαρμογών στο iPad, για τις οποίες δημοσιεύονται συνεχώς σημαντικές έρευνες σε διεθές επίπεδο, ως προς τα οφέλη τους στη εκπαίδευση παιδιών με διαταραχές λόγου. Μας άρεσε, ότι έχει πολύ δουλειά και ελληνικό (!) μεράκι, λ.χ. η εκφώνηση λέξεων με πραγματική ανθρώπινη φωνή. Πιστεύουμε, ότι αποτελεί ένα ιδιαίτερο νέο εργαλείο στα χέρια παιδιών με διαταραχές λόγου, όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον που ασχολείται με την εκπαίδευσή τους (οικογένεια, θεραπευτές, σχολείο).

Πώς μπορείτε να δηλώσετε ενδιαφέρον

Καταρχάς, οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να διαθέτουν iPad. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον δημιουργό της βάσης δεδομένων, Σταύρο Ξηντάρα, που θα αναλάβει την εγκατάσταση της ελληνικής βάσης δεδομένων και την εκπαίδευση στη χρήση της εφαρμογής.

ΝΕΑ - ΠΡΟΤΑΣΗ

1 - Σταύρος Ξηντάρας Ψυχαναλυτής Εκπαίδευσης & Γιάννης Δάρρας στην εκπομπή Reservoir του Δεύτερου Προγράμματος της ΕΡΤ με θέμα την εφαρμογή για ipad για παιδιά με διαταραχές λόγου -Ακουστικό Αρχείο.

2 - Νέο βιβλίο του Δημήτρη Αλ. Ξηντάρα " Αν οι Αλκυονίδες διαρκούσαν περισσότερο".
Το βιβλίο του Δημήτρη Αλ. Ξηντάρα " Οι θεματοφύλακες της Ανθρώπινης Υπόστασης " του Εκδοτικού Οίκου: Αδελφοί Βλάσση.
Ένα ενδιαφέρον μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας για το Σχολείο του Μέλλοντος , που "κλείνει όμως το μάτι" και στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα.
3 - Ψηφιακά αναγνωστικά ελληνικής λογοτεχνίας multipedia.net
4 - Νέο βιβλίο του Χρ.Γεωργιάδη στην Φυσική "
μπείτε στο ... πνεύμα" τον Πανελλαδικών Εξετάσεων, όλα τα θέματα 2002 - 2010. Εκδόσεις Γεώραμα.


Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ : ΝΕΑ

GRedu | Scoop.it

eTwinning

Ανακοινώσεις Ψηφιακό Σχολείο

Educational TV Blog

Saferinternet.gr - Νέα

Εθνικό Κέντρο Βιβλίου - Γραφείο Τύπου

ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ

Most Recently Added Videos for category The Arts

Most Recently Added Videos for category For Teachers and Parents

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Οι Γενιές των Η/Υ

Οι Γενιές των Η/Υ
1η Γενιά
Η γενιά αυτή κράτησε από το 1944-1958 και το κύριο δομικό στοιχείο των υπολογιστών αυτής της γενιάς ήταν οι ηλεκτρονικές λυχνίες. Ο Eniac (Electronic Numerator Integrator and Calculator) θεωρείται σήμερα σαν ο πρώτος Η/Υ, κατασκευάστηκε το 1947 στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ και σχεδιάστηκε αρχικά για στρατιωτικές ανάγκες. Αποτελείτο από 19.000 λυχνίες, ζύγιζε 30 τόνους και καταλάμβανε 270 τετρ. μέτρα με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 200 KW. Μπορούσε να κάνει 300 πολλαπλασιασμούς το δευτερόλεπτο.
Ο Eniac χάλαγε συχνά, έκανε πολλά λάθη και είχε το μεγάλο μειονέκτημα ότι κάθε φορά που ήθελαν να τρέξουν ένα καινούργιο πρόγραμμα, έπρεπε να ξηλώσουν και να ξανασυνδέσουν πολλές από τις καλωδιώσεις του.
Εμφανίστηκε τότε ο Ούγγρος επιστήμονας John Von Neumann, ο οποίος δημιούργησε τις βάσεις ενός σύγχρονου υπολογιστή που είναι η χρήση του δυαδικού συστήματος αρίθμησης και η αποθήκευση των δεδομένων και του προγράμματος στη μνήμη του υπολογιστή. Βασισμένοι στις ιδέες του Neumann, δημιούργησαν το 1951 τον Η/Υ Edvac και το 1949 τον Η/Υ Edsac στην Αγγλία.
Στις αρχές της δεκαετίας του '50 εμφανίστηκε ο Η/Υ Univac που ήταν ένας μεγάλος σταθμός στην ιστορία των Η/Υ, γιατί ήταν ο πρώτος υπολογιστής που κατασκευάστηκε σε πολλά αντίτυπα και πουλήθηκε σε εταιρείες και δημόσιες υπηρεσίες. Έτσι, πολύς κόσμος άρχισε τότε να ασχολείται με τους υπολογιστές που, από μυστηριώδεις μηχανές, έγιναν ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καθένα. Ο Univac-1 χρησιμοποιήθηκε για την απογραφή του πληθυσμού των ΗΠΑ, όπου αντικατέστησε τις μηχανές IBM, που χρησιμοποιούνταν από το 1890. Οι υπολογιστές της πρώτης γενιάς χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για στρατιωτικές και επιστημονικές εφαρμογές.
 
2η Γενιά
Η γενιά αυτή κράτησε από το 1958-1964 και το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η αντικατάσταση των ηλεκτρονικών λυχνιών από τα τρανζίστορς. Αυτό είχε σαν συνέπεια τη μεγάλη μείωση του όγκου, της κατανάλωσης και του κόστους των υπολογιστών και την αύξηση της ταχύτητάς τους. Ο πρώτος Η/Υ αυτής της γενιάς ήταν ο 1401 της ΙΒΜ, που πουλήθηκε σε 15.000 αντίτυπα.
Άλλοι υπολογιστές αυτής της γενιάς ήταν ο γαλλικός Honeywell-Bull και οι Control Data, General Electric και NCR. Εμφανίζονται ακόμα και οι πρώτες γλώσσες προγραμματισμού, που ήταν η FORTRAN και η COBOL. Η πρώτη χρησιμοποιήθηκε για μαθηματικούς υπολογισμούς, ενώ η δεύτερη για εμπορικές εφαρμογές (μισθοδοσία, λογιστικά κ.ά.) και χρησιμοποιείται πολύ ακόμα και σήμερα.
Η τεχνολογία των τρανζίστορς προχώρησε πολύ στη διάρκεια αυτής της γενιάς και άρχισε η ολοκλήρωση (συγκέντρωση) των ηλεκτρονικών στοιχείων σε μικρά κομμάτια από πυρίτιο. Μεγάλες εταιρείες στην τεχνολογία αυτή δημιουργήθηκαν στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, σε μια περιοχή που είναι γνωστή σαν Κοιλάδα του Πυριτίου (Silicon Valley).

3η Γενιά
Η γενιά αυτή κράτησε από το 1964-1971 και το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η αντικατάσταση των τρανζίστορς από τα Ολοκληρωμένα Κυκλώματα (Ο/Κ) ή chips, τα οποία είναι πολύ μικρά κομμάτια από πυρίτιο που συγκεντρώνουν πολλές χιλιάδες ηλεκτρονικά στοιχεία.
Ο πιο χαρακτηριστικός Η/Υ αυτής της γενιάς είναι ο ΙΒΜ 360, που ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε λειτουργικό σύστημα (operating system), δηλ. ένα ειδικό πρόγραμμα για την εύκολη επικοινωνία του χρήστη με τον υπολογιστή, και ακόμα και ο πρώτος που χρησιμοποίησε μαγνητικούς δίσκους για την αποθήκευση των δεδομένων.
Άλλοι υπολογιστές αυτής της γενιάς ήταν οι CDC 3600 και 6600 και ο γαλλικός CII. Εμφανίζονται ακόμα και οι μίνι υπολογιστές, που είναι μικροί, φθηνοί, γρήγοροι και κατάλληλοι για χρήση σε ιδιωτικές εταιρείες. Ο πρώτος μίνι υπολογιστής ήταν ο PDP-8 της εταιρείας DEC.
Η γενιά αυτή χαρακτηρίστηκε και από τη μεγάλη ανάπτυξη του Λογισμικού (Software), που είναι όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής, είτε είναι έτοιμα από την εταιρεία ή τα έχει κάνει ο χρήστης, ενώ το Υλικό (Hardware) είναι όλα τα εξαρτήματα του υπολογιστή που μπορούμε να αγγίξουμε, όπως τα καλώδια, τα Ο/Κ, η οθόνη κ.ά.
Δημιουργήθηκε η γλώσσα προγραμματισμού Basic, που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα, και είναι η πιο κατάλληλη γλώσσα για όσους είναι αρχάριοι στον προγραμματισμό. Εμφανίστηκαν ακόμη τα συστήματα καταμερισμού χρόνου (timesharing), όπου πολλοί χρήστες μπορούν να δουλεύουν μαζί σ' έναν υπολογιστή, αλλά ο καθένας νομίζει ότι ο υπολογιστής είναι δικός του.
Ενώ μέχρι τότε τα προγράμματα ήταν δωρεάν και δινόταν από την εταιρεία μαζί με την αγορά του υπολογιστή, πρώτη η ΙΒΜ το 1969 χρέωσε ξεχωριστά τα προγράμματα από το μηχάνημα και ακολούθησαν κι άλλες εταιρείες αυτή την τακτική. Δημιουργήθηκαν έτσι οι Εταιρείες Λογισμικού (Sotfware Houses), που αποκλειστική τους απασχόληση είναι η δημιουργία και διάθεση προγραμμάτων για υπολογιστές.
 
4η Γενιά
Η γενιά αυτή κρατάει από το 1971 έως σήμερα. Κύριο χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς είναι η εμφάνιση των Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων Πολύ Μεγάλης Κλίμακας (VLSI - Very Large Scale Integration), όπου εκατομμύρια ηλεκτρονικά στοιχεία χωράνε σ' ένα πολύ μικρό κομμάτι πυριτίου. Έγινε έτσι δυνατή η κατασκευή του μικροεπεξεργαστή (microprocessor), δηλ. του μικροσκοπικού εκείνου εξαρτήματος που είναι η «καρδιά» κάθε σύγχρονου μικροϋπολογιστή, που κάνει όλους τους υπολογισμούς και τους ελέγχους, και οι υπολογιστές έγιναν τόσο μικροί σε όγκο και τόσο δυνατοί σε απόδοση, ώστε έγιναν απαραίτητοι σε πάρα πολλές εταιρείες και κατέκλυσαν πολλά σπίτια.
Οι πρώτοι μικροεπεξεργαστές ήταν ο 4004 και ο 8008 και ακολούθησαν ο 8080, ο 8086/8088, ο 80286, ο 80386, ο 80486 και σήμερα είναι ο πολύ δυνατός Pentium.
Στις αρχές της δεκαετίας του '80 εμφανίστηκαν οι Προσωπικοί Υπολογιστές (PC - Personal Computer), που έγιναν σιγά-σιγά τόσο δυνατοί, ώστε αντικατέστησαν όλα σχεδόν τα υπολογιστικά συστήματα.
Οι πρώτοι προσωπικοί υπολογιστές ήταν ο Altair 8800, οι Apple I και II, ο TRS-80 της Radio Shack και ο IBM-PC. Στα προγράμματα πρωτοπόρησε η εταιρεία Apple, που πρώτη δημιούργησε το φιλικό περιβάλλον εργασίας για τον χρήστη με τα παράθυρα (windows). Στην αγορά, όμως, κυριάρχησαν τα συμβατά με ΙΒΜ συστήματα και μόλις πρόσφατα εμφανίστηκε σ' αυτά και το περιβάλλον των windows.
Τα παράθυρα (windows) λέμε ότι είναι φιλικά προς τον χρήστη (user friendly), γιατί μπορεί να τα μάθει και να τα χειριστεί πολύ εύκολα και κάποιος που είναι αρχάριος με τους υπολογιστές. Στην οθόνη του υπολογιστή υπάρχουν εικονίδια για το κάθε αρχείο και το κάθε πρόγραμμα. Έτσι, π.χ., για να διαγράψουμε ένα αρχείο στα windows, απλά σημαδεύουμε με το ποντίκι το εικονίδιο του αρχείου αυτού και το σύρουμε «εικονικά» σ' έναν «σκουπιδοτενεκέ». Για να το αντιγράψουμε ή να το μετακινήσουμε σε μια νέα θέση, το πιάνουμε με το ποντίκι και το αφήνουμε στη νέα του θέση.

5η Γενιά
Η τεχνολογία για τη γενιά αυτή είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο και τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς θα είναι η ακόμα ευκολότερη επικοινωνία του Η/Υ με τον άνθρωπο, η πολύ μεγάλη ταχύτητα επεξεργασίας, η εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης, δηλ. η ικανότητα των υπολογιστών να σκέπτονται, και ακόμη να μπορούν να καταλαβαίνουν την ανθρώπινη φωνή.



πληροφορίες:ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου